Luotettava kumppani tien päällä – Stén-konsernin oma kuljetuspalvelu palvelee asiakkaita joka päivä

Luotettava kumppani tien päällä – Stén-konsernin oma kuljetuspalvelu palvelee asiakkaita joka päivä

Kun tavara lähtee liikkeelle Nurmijärveltä, asiakkaat voivat olla varmoja, että se saapuu perille nopeasti ja turvallisesti. Kimetin ja Sten Teräksen lähialuekuljetukset on hoidettu alusta asti omalla palvelulla, jonka merkitys asiakkaille on kasvanut vuosi vuodelta. Kimetin logistiikkajohtaja Tuukka Ahonen, varaston vuoroesihenkilö Jani Krokberg sekä pitkän linjan kuljettaja Juha Snellman kertovat, miksi oma auto ja tuttu kuljettaja voivat olla asiakkaalle korvaamaton etu. 

Palvelu, joka on ollut olemassa alusta asti 

Siitä asti, kun Kimet ja Sten Teräs aloittivat toimintansa, yritysten autot ovat olleet tuttu näky asiakkaiden työmailla ja tehtailla. Nurmijärven varastolta lähtee päivittäin yksi oma ja yksi alihankkijan auto, jotka kuljettavat materiaaleja pääkaupunkiseudulle, Keski-Uudellemaalle ja muun muassa Hyvinkään ja Tervakosken välille. Koko Suomen kattava jakelu hoidetaan yhteistyökumppaneiden, kuten Kaukokiidon, kautta. 

Palvelu on suunniteltu niin, että kuljetukset sujuvat luontevana osana arkea. Asiakkaan näkökulmasta tämä tarkoittaa, että tuotteet liikkuvat luotettavasti ja ilman ylimääräistä säätöä.  

"Olemme rakentaneet kuljetuspalvelun niin, että se tukee asiakkaan liiketoimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Kun tavara lastataan kyytiin vain kerran, vaurioiden riski pienenee huomattavasti. Se on asiakkaalle iso etu, sillä tuotteet saapuvat perille varmasti siinä kunnossa kuin pitääkin”, kertoo Ahonen.  

Tuttu kuski tuo turvaa ja joustoa 

Kuljetuspalvelun vahvuus ei ole vain aikatauluissa, vaan myös ihmisissä. Pitkään talossa työskennelleet kuljettajat tuntevat asiakkaat ja asiakkaiden työmaat, mikä tekee asioinnista helppoa ja henkilökohtaista. Samalla esimerkiksi reklamaatiot tai palautukset voidaan hoitaa nopeasti, kun ne kulkevat samassa kyydissä takaisin.  

"Moni asiakas ilahtuu siitä, että vastassa on aina sama kuljettaja. Tuttu naama tuo varmuutta: kun kuljettaja tuntee paikat ja tavat, toimitus hoituu nopeasti ja ilman turhaa säätöä", kuvailee Snellman. 

Reitit suunnitellaan aina järkeviksi kokonaisuuksiksi, mutta asiakkaiden erityistoiveet huomioidaan mahdollisuuksien mukaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että edellisenä päivänä tehty tilaus voi olla jo seuraavana päivänä asiakkaan työmaalla, jos se sijoittuu kuljetusalueelle. 

Tulevaisuus nojaa luotettavuuteen ja moderniin kalustoon 

Palvelua kehitetään jatkuvasti, jotta se pysyy asiakkaiden tarpeiden tasalla. Stén-konserni investoi hiljattain uuteen kuorma-autoon, joka täyttää Euro 6 -päästöluokituksen. Uuden kuorma-auton nosturivarustus mahdollistaa kuormien purkamisen työmailla ilman erillisiä trukkeja, mikä tekee asiakkaan arjesta joustavampaa. 

Tärkeintä on kuitenkin pitää kiinni siitä, mistä asiakkaat antavat eniten kiitosta, eli luotettavuudesta, nopeudesta ja hyvästä palvelusta. Kuljetuspalvelu on yksi Sténin omista tavoista varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa materiaalit ajallaan ja ehjänä. 

"Kun asiakas näkee meidän auton pihassa, hän voi olla varma, että tavarat tulevat ajallaan ja sovitusti. Sitä varten suunnittelemme reitit huolellisesti ja varmistamme, että kaikki yksityiskohdat ovat kohdallaan", summaa Krokberg.